Om oss

Cecilie Fangel er utdannet skuespiller fra Statens Teaterhøgskole og teaterpedagog ved Kunsthøgskolen i Oslo. Hun har jobbet som skuespiller, instruktør og teaterlærer, blant annet ved ”Teateraktiviteter for barn og Unge” i Asker. Fra 2006-2013 var hun daglig leder for Bærum Teaterskole i Sandvika, og i 2014 -15 underviste hun ved skolen. I 2015-2016 underviste hun i ”Norsk med drama” for fremmedspråklige deltagere ved Folkeuniversitetet i Asker. Fra 2019-2023 jobbet hun med spes.ped. oppgaver ved Steinerskolen i Asker.

Hun er instruktør og daglig leder ved Ask Teaterskole, og jobber også som pedagogisk leder ved NaKuHel friluftsbarnehage i Asker.

Gå til «Kurs» for kursinformasjon og påmelding.

Lokaler 2019/20

Alle kurs holdes i stort, egnet lokale på NaKuHelsenteret ved Semsvannet, med gode parkeringsmuligheter.

ASK Teaterskoles egen «hustegner» er Olav Fangel Jamtveit

ASK Teaterskole

ASK er en teaterskole i ASKer. Navnet er også inspirert av Askers kommunetre ask.

Asken er et frodig tre som tåler skiftende omstendigheter. Gjennom året har asken mange utviklingstrinn. Treet har et kraftig rotsystem, og tåler mye vind.
Asken kan bli gammel, ofte mellom 200-250 år.
Det er  knyttet mange sagn og eventyr til asketreet.

«Store trær vokser langsomt» er et gammelt ordtak. Barn og ungdom trenger også tid til å vokse og utvikle seg, mye i perioder, mindre i andre perioder.